2012. február 29., szerda

A nyugtalanság kora

Miután tegnap késő délután megnéztem a Jane Eyre-t, rákerestem a neten Mia Wasikowska eddigi filmjeire. A port.hu-n A nyugtalanság kora címűt hozta ki legfelsőnek. Rákattintottam és megtetszett.
Így este meg is néztem.

Nagyon a hatása alatt voltam sokáig!Remek film, tele érzelmekkel.
Mia a filmben, Annabel Cotton-t játssza, aki agydaganatban szenved. Imádja a biológiát, főleg a madarakat tanulmányozni.
Annabel egy temetésen vesz részt, ahol meglátja a szőke, feketébe öltözött Enoch Brae-t. A fiú eleinte taszítja a lány közeledését, de aztán szépen lassan megkedveli a lányt.
A történet az ő kettőjük, különc szerelméről szól.
Enoch nagyon fura fiú. A szülei egy autóbalesetben haltak meg, ami után ő maga több hónapig volt kómában. Miután felébredt kitalált magának egy láthatatlan "szellem" barátot, akit csak ő láthat. Az ő neve Hiroshi Takahashi.
Enoch különös kedvtelése, hogy idegen emberek temetésére jár - egy ilyen ismeretlen ember temetésén látta őt meg Annabel is.

Annabel - a betegsége ellenére is - csupa báj, vidámság és kedvesség. Úgy éreztem, hogy tisztában van vele, hogy az ő ideje lassan lejár ezen a földön, tudatában van annak, hogy mi mindent kell itt hagynia, ennek ellenére nem búslakodik, hanem próbálja a kevés kis idejébe a legtöbb jót belesűríteni.

Csodálatosan érzelem gazdag és különös hangulatú a film! Kicsit nevezhetnénk talán elvontnak is, de hát az effajta filmek, hogy is lehetnének másfélék.

Szeretném megjegyezni még, ami nem feltétlen kötődik szorosan a film történetéhez, de Mia-nak nagyon jól áll a rövid haj. Nagyon megfiatalította. Főleg a Jane Eyre film után, ahol a hosszú, kontyolt haja konzervatívvá és idősebbé tette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése