2012. február 28., kedd

Jane Eyre


Ebben a havas, esős, borongós és hideg időben nincs is megnyugtatóbb, mint megnézni egy kellemes, hangulatos filmet. (Rám meg egyébként is rám fért egy kis nyugtatás és kellemesség...)

A mai választás a 2011-ben megjelent Jane Eyre filmre esett, amelyben Mia Wasikowska játssza a főszerepet.
A film egyszerűen magával ragadott. Imádom az effajta kosztümös filmeket. Imádom az egyszerűséget, a korstílusát, a természet színeit, az emberek modorát, finomságát és beszéd stílusát. - Még hogyha szinkronizálva néztem is, amivel nem voltam kibékülve. Mint ahogy sokan, olvasva egy-két fórumban. Mia magyar hangja eleinte megrémített, túlságosan mélynek és hangsúlytalannak találtam, de aztán hozzászokott a fülem. Bár ettől még cseppet sem voltam elégedett.


A könyvet úgy hiszem korábban már el kezdtem olvasni, illetve a film egykori tévé filmes változatát is láttam, illetve egy-két jelenet a fejemben van, ha visszaemlékezem. Ennek ellenére teljesenújként hatott rám a történet és a szereplők.
Tehát nekem összehasonlítási alapom nincs. Se a könyvvel, se egy korábbi filmként való feldolgozással.
Csak annyit mondhatok, hogy nagyon tetszett.
Úgy gondolom ezzel szoros összefüggésben van az is, hogy Mia Wasikowska játszotta Jane Eyre-t. Korábban nem szimpatizáltam Mia-val. Olyan kis szürke kisegérkének tűnt minden filmben, amelyben eddig láttam. Legutoljára "A gyerekek jól vannak" c. filmben. Viszont ez a stílus, kor, hajviselet, öltözködési stílus, viselkedés forma nagyon jól állt Mianak. Számomra, az eddig látott filmek közül ebben alakított a legjobbat. Még hogyha filmdíjakra nem is jelölték emiatt.

Összegzésként, én csak ajánlani tudom mindenkinek! Azoknak mindenképpen akik hozzám hasonlóan kedvelik az ilyen stílusú drámákat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése