2009. december 25., péntek

Karácsonyi gondolatok

Gyerekkorom óta lényegesen megváltozott a karácsony!
Tegnap elgondolkodtam, hogy mitől olyan másak az utóbbi éven a karácsonyok, mint korábban, és rájöttem, hogy ezért is az felelős, hogy felnőttem. Másként élem át az egész ünnepet... Furcsa, és ez nem pozitív furcsaság!
Sajnálom, hogy ez így alakult. Amikor gyerek voltam, nagy hatással volt rám a várakozás, a karácsonyfa, az ajándékok, a vacsora, az ebédek... Az új ajándékaimmal, játékaimmal foglalkoztam egész szenteste, és az utána következő két napon is egyfolytában. De ez megváltozott! Persze, a fa szépsége ugyan úgy tetszik, a vacsora ugyanolyan ízletes, az ajándékoknak ugyanúgy örülök, de ez korántsem olyan, mint anno volt! Igazán meg sem tudom magyarázni, de olyan, mint ha hiányt éreznék. Valaminek a hiányát, de nem tudom megmondani pontosan, hogy minek a hiánya ez. Nem tudom megfogalmazni!
Idén valószínűleg az is közrejátszik, hogy nincs egyáltalán olyan időjárás, ami passzolna a karácsonyhoz. Tavaszi idő van és esik! A meleg, kellemes idő cseppet sem karácsonyi, az eső pedig egy borús hangulatot ad ennek a nagy ünnepnek. Igazán lehetne olyan idő, mint, amilyen a múlt hét végén volt! Az való ehhez a három naphoz, nem pedig a meleg rekord!
Bízom benne, hogy egyszer még visszatér az a valami, ami hiányzik számomra a karácsonyból! - Bár az is lehet, hogy még sem. Mert lehet, hogy minden felnőtt így éli át a karácsonyt, csak erről még nem végeztem közönség kutatást. - Jó lenne, hogyha majd nekem is lesz(nek) gyereke(i)m, akkor majd megváltozik a helyzet és velük együtt majd újra gyerekként élhetem át a karácsonyt!


(A képek a mi karácsonyunk hangulatát örökítik meg!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése