2010. május 17., hétfő

Színes gondolatok

A hétvégén elővettem a gyöngyös dobozomat.
Nem kell semmiféle titkos vagy játékos dobozra gondolni, ez egyszerűen csak egy doboz, ami tele van gyöngyökkel. Színesebbnél, színesebb, formásabbnál, formásabb gyöngyökkel. Van ott hosszúkás, négyszögletes, gömb alakú, csíkos, pöttyös, fa, üveg, de még fém gyöngy is. Sokféle gyöngyöt rejt ez a rég elfeledett dobozka.
Hétvégén aztán leporoltam.
- Összekötöttem a két kedves tevékenységemet, a filmnézést és a gyöngyfűzést. Tudok egyszerre 100%-osan figyelni mindkettőre. Bár sajnos így szinkronosan kell nézzem a filmeket, mert azért az már nem megy, hogy olvassak is, nézzem a képernyőt is és még fűzögessek is, de hát annyi baj legyen! :) -Igazság szerint azért vettem ismét elő az ollót, a tűt, a cérnát és a gyöngyöket, mert a nővérem megkért, hogy készítsek a két barátnőjének, születésnapjukra, egy-egy nyakláncot. Ilyenkor mindig rá kell jöjjek, újból és újból, hogy nagyon szeretem én ezt csinálni. Nem is értem, hogy miért hagyok fel vele olykor, hosszabb-rövidebb időre. Mindenesetre rosszul teszem az biztos!
Így hát lázas füzögetésbe kezdtem. A két "megrendelt" láncon kívül, készítettem 3-4-et magamnak is. - Közben pedig 2-3 filmet megnéztem. :)
Régóta foglalkozom gyöngyökkel - kisebb, nagyobb kihagyásokkal. Még tizenéves korom elején kaptam rá a dologra. Elbűvölt az a sok apró, színes, csillogó, cukorkára emlékeztető gyöngy. Egyre több és több lett belőle. - Ekkor lett szükségem a dobozra is. - Foglalkoztam állatka és virág készítéssel, karkötő és nyaklánc készítéssel, és még gyöngyszövéssel is. Készítettem barátoknak, ismerősöknek, családtagoknak, megrendelésre, pénzért, eladásra, itthonra, de a legfontosabb, hogy saját magam boldogságára!
Elég sok maradt meg azokból a dolgokból, amelyeket akkor készítettem. Van, amelyeket azóta szét szedtem és újakat készítettem belőlük. De máig is 3 dunsztos üveg, 1 ékszertartó dobozka őrizgeti a szépségéket.Szeretem őket viselni, mert örülök, amikor megdicsérik őket, és még jobban, amikor hitetlenkednek, hogy azt bizony én készítettem. És egyediek. Nem úgy, mint az a sok tömeg termék, amelyeket a boltokban vásárol az ember.
Kevés negatívumot tudok róla elmondani, leírni. A legfontosabb az, hogy egyre drágábbak a hozzávalók. Egy-egy csomag gyöngy is olykor drága, de még a drót vagy egyéb hozzávalók. Valamint az, hogy aprók, olykor elég szemfájdító tud lenni, valamint amikor szerteszét gurulnak a szőnyegen a szobában, az sem kellemes. :) De egyébként ezeken kívül, mindig örömömet lelem a gyöngyözésben.Sajnálom, hogy mára eléggé elfeledettek lettek ezek a kézműves dolgok! És sajnálom, hogy sok esetben ezért ki is nevetik az embert, hogy van aki még ezzel foglalkozik, amikor mindent meg lehet készen vásárolni - mert bizony már itt tartunk! Sajnálatos!
Mindenesetre engem ez cseppet sem tántorít el, sőt annál inkább szeretem, mert bővíthetem a gyöngyfűzők táborát! :)
Tegnap aztán el kezdtem keresgélni a neten újabb ötletek iránt, hogy ne csak egyszerű láncokat készítsek a jövőben, hanem képes legyek megdolgozni egy-egy nehezebb, de annál csinosabb ékszerért is! És hihetetlenül sok ötlete és mintát találtam. Sok gyöngyös blogot is találtam, ahol szebbnél szebb munkákat láttam. - Bár sajnálom, hogy ezeknél kevésszer van leírás az elkészítésre!
A kedvenc blogom: http://zitaekszer.blogspot.com/.

A sok ötlettől és színtől vezérelve elhatároztam, hogy belefogok én is effajta ékszerek elkészítésébe! Amint lesz rá a héten időm, bele is vágok és ügyeskedem majd, remélem minél több sikerrel és ügyességgel! :)


(Saját fotók, saját ékszerek)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése